لیست اشتباهات سئو : رایج ترین اشتباه سئو
قرار است در مورد بزرگترین اشتباه سئو صحبت کنیم. سئو را همه می شناسیم. راه حلی برای دیده شدن سایت که مثل هر راه دیگری ، گاهی به نتیجه نمی رسد. اما چرا؟
رسیدن به رتبه برتر را همه میخواهند و اشتباهات سئو همیشه مانع می شوند
تک تک کلماتی که توسط یک نفر نوشته می شود ، برای خوانده شدن است. چه کلماتی که در کتابها ، روزنامه ها ، نامه یا حتی امروزه در شبکه های اجتماعی نوشته می شود ، یک هدف بیشتر ندارد. و آن خوانده شدن است. خوانده شدن محتوای یک مقاله ی در اینترنت ، به سئوی سایت بستگی دارد و سئو و اشتباهات سئو است که تعیین می کند کدام سایت ، کدام نویسنده یا کدام محتوا دیده شود و کدام سایت ، بخاطر اشتباهاتش در آخر لیست گوگل به خاک سپرده شود.
سئو پر از ابهامات است ؛ ممکن است اشتباه کنید
سئو یک دنیای پر از ناگفته هاست. سئو دقیقاً مثل راه و روش های کیمیاگران قدیم است. پر از رمز و راز و حرف های درست و غلط که از استاد به شاگرد می رسد و کسی در مورد آن حرفی نمی زند. به همین خاطر اشتباهات سئو بسیار در بین سئوکارها رایج است و هیچکس یک سئو کار را بخاطر اشتباه سئویی ملامت نمی کند. در وبلاگ گیل سئو ، بخش آموزش سئو پیشرفته برای همین راه اندازی شده است و رسالت آن این است که به سوالاتی جواب دهد که کسی جواب نمی دهد.
اشتباهات سئو ، باعث یادگیری می شود
اشتباه های سئو ، قطعاً می تواند کمک کند که مسیر درست و غلط را تشخیص دهید. اما باید در نظر داشته باشید که آزمون و خطا یک راه بسیار کند و نا امن برای آموزش سئو است. اشتباه همیشه باعث یادگیری می شود اما اگر شما کسی باشید که بخواهید با اشتباه کردن در یک میدان مین مسیر درست را پیدا کنید ، ممکن است بهای زیادی را برای این یادگیری بپردازید. باید راه های بهتری هم باشد.
باید دقت خود را بیشتر کنید و سعی کنید از منابع دیگری ، غیر از آزمون و خطا آموزش را بدست بیاورید. در ادامه بزرگترین اشتباه سئو را به شما معرفی می کنیم اما قبل از آن بگذارید سوالی از شما بپرسم که در قسمت اشتباهات سئو ، موضوع کاملا برایتان روشن شده باشد.
شما چقدر برای رسیدن یک صفحه به رتبه ی 1 تلاش می کنید؟
گفتن اینکه یک صفحه چقدر دقیقاً طول می کشد را به رتبه برتر گوگل برسد ، کار سختی است. هر صفحه بسته به کلمه ی کلیدی و میزان رقابت ، یک هزینه و زمان تقریبی لازم دارد تا رتبه کسب کند. شما به عنوان یک سئوکار ، وب مستر یا مدیر سایت چقدر برای رسیدن صفحات سایت خود به نتایج برتر وقت می گذارید؟ 3 ماه؟ 6 ماه؟ چقدر هزینه می کنید؟ 10 میلیون؟ 50 میلیون؟ اوکی. بعد از اینکه به رتبه رسیدید چکار می کنید؟ اینجا همان نقطه ای است که رایج ترین اشتباه سئو اتفاق می افتد.
بعد از اینکه رتبه برتر شوید ، برای سئو سایتتان چه می کنید؟
فرض کنید بعد از 6 ماه و هزینه 10 میلیون به صفحه اول گوگل رسیدید. ماه هفتم را چگونه می گذرانید؟ ماه هشتم چقدر برای سئو سایتتان وقت می گذارید؟ از بیشتر کسانی که این سوال را می پرسم می گویند : خب دیگر سایت به رتبه رسیده ؛ چرا باید باز هم برای سئوی آن کاری انجام دهیم؟ آن صفحه دیگر “سئو شده است” و به جایگاهش رسیده. این اشتباه ترینِ اشتباهات سئو است که حتی سایتی مثل وب سیما هم مرتکب آن شد. بزرگترین اشتباه سئو در بین همه ی اشتباهات سئویی دیگر ، این است :
بزرگترین اشتباه سئو : سئو نکردن بعد از کسب رتبه
باید مثال جذاب می خواهم رایج ترین اشتباه سئو را برایتان شرح دهم. یک مسابقه دو را در نظر بگیرید. فرض کنید 10 دونده ، باید یک مسیر 1 کیومتری را برای رسیدن به خط پایان طی کنند. مسابقه شروع می شود و شما هم نفر پنجم هستید. شما با زحمت بسیار و تلاش و فشار خیلی زیادی سعی می کنید که نفر اول شوید و200 متر مانده به خط پایان ، چهار دونده که جلوی شما بودند را جا می گذارید و نفر اول صف می شوید. آیا باید خوشحال شوید؟ من می گویم نه زیاد. چون باید تا 200 متر دیگر نفر اول صف بمانید و اگر خسته شوید یا دست از تلاش بردارید ، حریف از شما جلو می زند و زود تر از شما به خط پایان می رسد. پس برای موفقیت باید تا زمان رسیدن به خط پایان ، موقعیت خود را در صف دونده ها حفظ کنید.
اشتباه سئو این است که فکر می کنیم سئو یک خط صاف است
سئو مثل همین مسابقه ی دو است اما سئو مسابقه ای است که خط پایان ندارد. اشتباه بعضی از ما این است که فکر می کنیم سئو در جایی تمام می شود. اما زمین مسابقه ی گوگل ، دایره ای شکل است. شما باید همیشه بدوید. همیشه و همیشه حریف هایی هستند که تشنه ی کسب رتبه ی شما هستند و رایج ترین اشتباه سئو اینجا به وجود می آید که ، سایت ها تا به رتبه ی خوبی می رسند ، می ایستند. می ایستند و خوشحالی می کنند و با طرفدار ها عکس می گیرند و این درحالی است که حریف آنها همچنان می دود.
کم کم متوجه می شوید که دیگر کسی تشویقتان نمی کند. دیگر کسی با شما عکس نمی گیرد و دیگر کسی شما را نمی بیند. وقتی به خودتان می آیید که رتبه ی سایتتان ده ها پله افت کرده است و رقبا ، همه ی سوت و تشویق ها را تصاحب کرده اند.
رایج ترین اشتباه در میان همه ی اشتباهات سئو این مورد است
می دانم این مقاله کمی شبیه اخبار شبکه ورزش شد ؛ پس بگذارید کمی شفاف تر در خصوص مرسوم ترین اشتباه سئو در میان دیگر اشتباهات ، توضیح دهم. وقتی سایت شما به موقعیت خوبی می رسد ، بازدید های سایت شروع میشود. بازدید ها سبب تعامل کاربر با سایت می شود و برای شما موفقیت کاری و مالی را به همراه خواهد آورد. به عبارتی سایت شما دیده می شود و موضوع آن هرچه باشد ، آدم های زیادی به آن سر می زنند و وب سایت شما به رونق می رسد.
بسیاری از مدیران سایت ها بعد از کسب یک رتبه ی خوب (یا جلو زدن در صف دونده ها) ، سرگرم اتفاقاتی که از رتبه ی خوب بدست آمده (یا درگیر عکس انداختن با طرفدار ها) می شوند و سایت های دیگر همچنان برای کسب رتبه ی خوب تلاش می کنند (همچنان می دوند.) و این می شود که سایت شما جا می ماند. این بزرگترین اشتباه سئو است که حتی سایتی مثل وب سیما هم مرتکب آن می شود.
اشتباه وب سیما در سئو
وب سیما یکی از آن سایت هایی است که بخاطر طراحی جذابی که دارد ، دوست دارم آن را بگردم و واقعاً از لحاظ تجربه کاربری خوب عمل کرده است. سایت وب سیما یکی از سایت های خوب در حوضه طراحی سایت و سئو است و غیر از این که آموزش های این سایت کلیشه ای هستند و بیشتر وقت ها به جای یاد دادن تکنیک های کاربردی ، آموزش ها به نصیحت کشیده می شود ایراد دیگری ندارد. اشتباهات وب سیما در سئو ، با یک تصمیم اشتباه شروع شد که باعث از دست رفتن رتبه های سایت شد.
همین چند وقت پیش ، اگر کلمه ی “آموزش سئو” ، “سئو چیست” را جستجو می کردید ، وب سیما رتبه ی 1 گوگل را داشت و این رتبه مدت طولانی ماندگار بود. اما بعد از کسب رتبه و گذشت مدتی ، فعالیت سایت اصلی وب سیما (به خصوص از لحاظ سئو خارجی) کاهش یافت و وب سیما سایت دیگر را به نام وب سیما آکادمی تاسیس کرد.
این کار به خودی خود اشتباه نیست و می توانست برای وب سیما خوب باشد ، اما اشتباه سئویی آن جا شروع شد که وب سیما یا بخاطر طمع بازدید بیشتر و یا بخاطر سیاست کاری خود ، سعی کرد که دو سایت در صفحه اول گوگل داشته باشد و این شد که فعالیت ها غیرمتمرکز و بر روی دو سایت پراکنده شد.
پراکنده شدن فعالیت های وب سیما و فعالیت قدرتمند دیگر سایت ها ، باعث افزایش شانس رقبا شد و زمینه ساز ضعیف شدن رتبه های این سایت شد. علاوه بر افزایش شانس رقبا ، اشتباه سئو وب سیما ، فرصتی را برای دیگر افراد فرصت طلب ایجاد کرد که با سئوی منفی ، وب سیما را به زیر بکشانند. و متاسفانه جواب داد و با وجود تلاش های مجدد وب سیما برای برگرداندن رتبه ، وب سیما افت شدیدی را تجربه کرد و نتوانست اشتباهش را جبران کند.
جایی که همه می دوند ، اگر بایستید له می شوید
در فرایند سئو اشتباه نکنید. اگر از بازی جا بمانید و میدان را به رقبا بدهید ، حتی اگر بعد از مدتی بازی را بدست بگیرید ، مدت زیادی رقیب توانسته است که بازار شما را بدست بگیرد و محصولاتش را به کسانی که می توانستند مشتری های شما باشند بفروشد. تا وقتی که حریف می دود ، شما هم باید بدوید. باور کنید در سئو خط پایانی وجود ندارد. این فکری اشتباه است و بزرگترین اشتباه سئو است. هر جا که پایانی باشد ، کسانی آماده ی شروع هستند و هیچ وقت نمی توانید بزنید کنار و استراحت کنید.
منظورم این نیست که باید هر دقیقه رتبه های سایت را چک کنید ، هر ساعت تولید محتوا کنید یا هر روز رپورتاژ و بک لینک بخرید. اما باید نسبت به رقبا همیشه یک پله بالاتر باشید تا در رتبه بندی هم ، گوگل جایگاه بالاتری برای شما لحاظ کند. اگر فکر می کنید فعالیت رقبا زیاد است و اگر بخواهید به آنها برسید به شما فشار می آید ، چاره این است که باید تیم خود را گسترش دهید و از افراد با تجربه کمک بگیرید. دست تنها بودن هم اشتباه است زیرا زمینه ساز بزرگترین اشتباه سئو و جا ماندن شما می شود.
خدمات لینک سازی گیل سئو ، بار سئو خارجی را از روی دوش شما بر می دارد
رشد یک کسب و کار زحمت زیادی دارد و دغدغه های صاحبین کسب و کار اینترنتی و وب سایت ها بسیار زیاد است. گیل سئو با آموزش رایگان سئو پیشرفته در قالب مقالات آموزشی و ارائه خدمات لینک سازی حرفه ای ، به شما کمک می کند تا هر چه بیشتر کسب و کار خود را گسترش داده و به موفقیت برسانید. این خدمات گیل سئو شامل تخفیف هستند. از آن ها دیدن کنید:
خرید رپورتاژ و بک لینک دانشگاهی EDU و GOV + 20 بک لینک هدیه
خرید رپورتاژ معتبر خارجی با اتوریتی +90
خرید رپورتاژ وبلاگی انبوه (یک محتوای جداگانه مخصوص هر رپورتاژ)
افزایش دامین اتوریتی سایت – افزایش اعتبار دامنه و افزایش قدرت کل سایت
برای اطلاعات بیشتر در خصوص هر مورد ، روی لینک مربوط به سرویس کلیک کنید. درصورت داشتن سوال ، از طریق بخش ارتباط با ما تماس بگیرید.