روش رقابت با سایت های بزرگ و قدیمی مثل دیجی کالا در سئو

اگر کسی نداند فکر می کند که گوگل با سایت های بزرگ قرارداد دارد یا توی رو دربایستی می افتد که آنها را همیشه در نتایج خود نشان می دهد. اما شما به عنوان وب مستر یا سئوکار باید بدانید که رقابت با سایت های بزرگ قطعاً شدنی است و گوگل با هیچ کس تعارف ندارد و هیچ چیز به جز لیاقت واقعی یک سایت ، دلیل رتبه گرفتن آن نیست و نخواهد بود.

دو راه برای رقابت در سئو با سایت های بزرگ دارید

بنا بر گفته های قبلی ، برای رقابت با سایت های معتبر ، مثل دیجی کالا که از شیر مرغ تا جان وبمستران را هدف رتبه گرفتن در گوگل قرار داده اند دو راه جلوی روی شما خواهد بود.

1- به گوگل پول بدهید تا در کنار سایت های قوی شما را نشان دهد

حتماً شما هم این را شنیده اید که می گویند روی سنگ پول بگذاری آب می شود ؛ کنار آمدن با گوگل که از آب کردن سنگ سخت تر نیست. کافی است که با استفاده از سرویس تبلیغات متنی گوگل ادوردز ، سایت خود را در گوگل نشان دهید. که در این روش ، گوگل به ازای هر کلیک از شما مبلغ مشخصی را دریافت می کند. این یک راه آسان برای رقابت با رقبای سرسخت و رقابت با سایت هایی مثل دیجی کالا یا.. است.

2- لیاقت خود را ثابت کنید تا گوگل شما را یک سایت قوی ببیند

یک راه دوم هم وجود دارد. من به شخصه عاشق چالش هستم و این راه را ترجیح می دهم. به قول بزرگان : گر مرد رهی میان خون باید رفت J. راه دومی که پیش روی شماست این است که به گوگل بفهمانید که می توانید نیاز کاربران را به خوبی برآورده کنید و به اندازه ی یک سایت بزرگ ، لایق قرار گرفتن در رتبه های برتر نتایج جستجو هستید. نمی توان گفت این کار ، آسان است اما شدنی است و در این مقاله ، گیل سئو راهی اثبات شده را برای جلو زدن از رقبای بزرگ در سئو به شما نشان می دهد.

چرا سایت های بزرگ و سایت های قدیمی همیشه در نتایج بالای گوگل قرار دارند؟

این طور به نظر می رسد که گوگل دوست دارد در رقابت سئو ، سایت های بزرگ پیروز شوند زیرا این سایت ها از قدیم سعی کرده اند اعتماد گوگل را جلب کنند و کاربران را راضی نگه دارند و مثل اینکه توانسته اند موفق شوند. سه عامل مهم در سایت های قوی ، عامل جلب اعتماد گوگل است و دلیل رتبه های خوب این سایت ها است. در ادامه این سه مورد را بررسی می کنیم.

اول : نرخ کلیک بالا

اولین مورد که باعث جلب اعتماد موتور های جستجو می شود این است که کاربران وقتی سایت شما را در نتایج می بینند ، روی آن کلیک کنند. کاربر ها سایت های معروف و سایت های بزرگ تر را می شناسند و به همین دلیل روی آن کلیک می کنند.

معلوم نیست بعد از بازکردن یک سایت جدید ، چه چیزی در انتظار ما خواهد بود و کاربران گوگل ، بازکردن سایت های ناشناخته را دوست ندارند ؛ درواقع ترجیح می دهند روی یک سایت آشنا که قبلا تجربه خوبی در استفاده از آن داشته اند کلیک کنند و با خیال راحت به محتوای مورد نظر دست پیدا کنند.

به همین دلیل است که سایت های خبری معروف و فروشگاه های اینترنتی بزرگ کلیک خوبی دارند. اگر با آنها رقابت کرده باشید می دانید که بخش زیادی از ایمپرشن های نتایج گوگل را می گیرند. یک سال پیش ، در یکی از پروژه های سئو با سایت بزرگ همراه اول که اعتبار و قدرت بسیار زیادی داشت رقابت می کردیم ؛ سایت همراه اول به دلیل شناس بودن برای کاربر ، کلیک بالایی می گرفت و رتبه ی سوم گوگل را داشت.

بعد از مدتی سایت مربوط به پروژه ، به رتبه بالاتری در کلمه کلیدی رسید و سایت همراه اول را جا گذاشت و بعد از مدتی یک سایت دیگر هم از سایت همراه اول پیشی گرفت و همراه اول رتبه ی پنجم شد. در این پروژه متوجه شدیم که نرخ کلیک نامتناسب است و نسبت ایمپرشن با کلیک اختلاف زیادی دارد.

این به این خاطر بود که سایت همراه اول ، با وجود اینکه در رتبه ی پنجم بود ، تعداد زیادی از کلیک های کاربر ها را می گرفت و باعث می شد که دیگر سایت هایی که در رتبه های برتر گوگل قرار دارند هم کلیک کمی بگیرند. در این پروژه با اجرای چند تکنیک توانستیم معادله را عوض کنیم و ورودی را به سایت برگردانیم. بخشی از این تجربیات در مقاله دلیل کاهش نرخ کلیک CTR منتشر شده است ؛ پیشنهاد گیل سئو این است که حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

دوم : دامین اتوریتی بالا

دلیل دوم این است که این سایت ها معمولا دامین اتوریتی یا اعتبار دامنه بالایی دارند. دامین اتوریتی معیاری است که در این دوره که پیج رنک گوگل غیرفعال شده است ، اعتبار یک دامنه را اندازه گیری می کند. دامین اتوریتی بالا نشان دهنده ی قدرتمند بودن و دیده شدن یک سایت در سطح وب است ؛ به همین دلیل دامین اتوریتی یکی از عامل های جلب اعتماد گوگل دریافت رتبه های برتر است.

بالا بردن دامین اتوریتی ، باعث افزایش اعتبار تمامی صفحات دامنه می شود. اگر سایت شما 100 صفحه داشته باشد ، افزایش اعتبار دامنه باعث افزایش اعتبار تک تک صفحات می شود ؛ می توان گفت یک تیر و صد نشان. شما یکبار این کار را می کنید و برای همیشه کل دامنه و همه صفحات و همه نتایج سایت را در گوگل رشد می کند.

برای افزایش دامین اتوریتی ، باید فاکتور های زیادی را در نظر بگیرید و سئوی خارجی ، تعداد صفحات و بازدید سایت را بر طبق آن بهینه کنید و صبر طولانی داشته باشید. یکی از سرویس های گیل سئو که این فرایند را برای شما ساده تر می کند سرویس افزایش اعتبار دامنه است که می توانید با مطالعه این صفحه اطلاعات بیشتری در این خصوص بدست بیاورید.

بک لینک های با کیفیت

مهم ترین دلیل رتبه ی خوب سایت های بزرگ در گوگل و سخت بودن رقابت با این سایتها ، به خاطر وجود بک لینک های باکیفیت است. اگر این معیار را بدست بیاورید تا حد زیادی توانسته اید اعتماد گوگل را برای صفحه ی مد نظر خود کسب کنید.

دریافت لینک های باکیفیت حتی می تواند باعث افزایش دامین اتوریتی شود و حتی اگر سایت شما بخاطر کاهش نرخ کلیک افت کرده است ، دریافت بک لینک های اتوریتی بالا دوباره می تواند شما را به نتایج برگرداند.

سایت های بزرگ از سایت های بزرگ لینک می گیرند و سایت شما هم از سایت های مثل خودش لینک می گیرد. این یک پیش گویی نیست. جمله ی مت کاتز هم نیست. این طرز کار الگوریتم های گوگل است و به صورت تجربی به این نتیجه رسیده ایم که واقعاً الگوریتم های گوگل بر این اساس عمل می کنند. پس می توان از این تجربه برای رقابت با سایت های بزرگ و قدیمی استفاده کرد.

اگر سایت شما قرار باشد با سایت های قدیمی و بزرگ رقابت کند ، باید سایت های بزرگ آن را توصیه کنند. سایتی مثل دیجی کالا در بسیاری از سایت های قدرتمند بک لینک های باکیفیت (نه هر بک لینکی) را بدست آورده است. بنابراین گوگل می بیند که این سایت ، با سایت های گردن کلفت نشست و برخاست دارد و آن سایت ها ، دارند به کاربران خود دیجی کالا را معرفی می کنند.

کاملا مثل دنیای واقعی است. اگر سایت های بزرگ و مورد اعتماد گوگل به صفحه ای از سایت شما لینک بدهند ، گوگل آن صفحه را یک صفحه مهم و مورد اعتماد و توصیه شده ی سایت های بزرگ می بیند و سایت شما را به عنوان سایتی که سایت های بزرگ آن را معرفی کرده اند در گوگل نشان می دهد.

دریافت این دست از بک لینک ها معمولا هزینه ی بالایی دارد و در حال حاظر عرف این است که برای خرید رپورتاژ های با کیفیت و با اتوریتی بالا ، باید چندین ملیون تومان هزینه کنید. بهترین رپورتاژ های بین المللی که اتوریتی بالایی دارند و برای جلب اعتماد گوگل ، و کسب اعتبار بسیارتاثیر گذار هستند موارد زیر هستند که می توانید با کمترین قیمت از گیل سئو تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه سرویس مورد نظر مراجعه فرمایید.

خرید رپورتاژ معتبر خارجی ((اتوریتی +90)) – شروع قیمت هر رپورتاژ از 10 هزارتومان

خرید رپورتاژ EDU (دانشگاهی) و GOV (دولتی) – شروع قیمت هر رپورتاژ از 37 هزار تومان (+20 بک لینک هدیه)

خرید بک لینک معتبر خارجی ((اتوریتی +90)) – شروع قیمت هر رپورتاژ از 10 هزارتومان

در کنار بک لینک های بین المللی خارجی ، خرید رپورتاژ pbn از سایت های ایرانی ، بسیار به رشد رتبه شما در نتایج گوگل کمک می کند. بک لینک pbn مخصوص سایت های ایرانی و رشد رتبه ی سایت در نتایج فارسی بوده و برای هدف قرار دادن کاربران ایرانی بسیار کاربردی است ، که برای گوگل نشان دهنده اعتبار شما در میان سایت های ایرانی است. برای مشاهده قیمت و شرایط استفاده به صفحه سرویس یا بخش خدمات لینک سازی گیل سئو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.